Kanapka w zdrowym wydaniu

Pasty kanapkowe – blog poświęcony zdrowiu

Dzień: 21 kwietnia 2020

W jaki sposób urozmaicić śniadanie?

Smaczne i pożywne śniadanie to najlepszy sposób na dobre rozpoczęcie dnia. Warto dbać o to, żeby nasz pierwszy posiłek miał właściwą wartość kaloryczną oraz dużą zawartość witamin, jak również był łatwy w przygotowaniu. Jaki produkty można wykorzystać do przyrządzenia pysznego śniadania? Czy zdrowe składniki mogą rewelacyjnie smakować?

Coś dla miłośników słodkości

Jeśli mamy w domu owoce, to znaczy, że dysponujemy doskonałą bazą do przygotowania szybkiego posiłku na śniadanie. Banany, jabłka i winogrona wystarczy zalać jogurtem naturalnym i dodać do nich niewielką ilość orzechów oraz rodzynek. Doskonałym pomysłem jest dosypanie do takiej mieszanki suszonej żurawiny. Ciekawą propozycję słodkiego śniadania stanowią kawałki banana posmarowane odrobiną masła orzechowego. Z owoców możemy przygotowywać również smakowite koktajle. Aby wzbogacić ich smak i jednocześnie dostarczyć organizmowi solidną porcję witamin, do naszego ulubionego koktajlu najlepiej dodać szpinak, jarmuż lub natkę pietruszki. Uzupełniającym składnikiem takiego owocowego posiłku mogą być cenione za swoje właściwości zdrowotne spirulina lub chlorella, czyli glony i algi morskie. Są one dostępne w sklepach ze zdrową żywnością w formie sproszkowanej.

Tradycyjna kanapka w zdrowym wydaniu

Poszukując pomysłu na śniadanie, nie sposób nie wspomnieć o kanapkach. Wiele osób nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez kanapki do pracy przygotowanej na świeżym pieczywie. Może ona zawierać nie tylko ser lub wędliny. Pyszne pasty kanapkowe to rozwiązanie, które sprawia, że śniadanie smakuje rewelacyjnie. Tylko od nas zależy, czy przygotujemy taką pastę samodzielnie, czy zdecydujemy się na zakup gotowego produktu. Tak naprawdę każdy może przyrządzić pastę kanapkową w domowym zaciszu. Wystarczy jajko ugotowane na twardo, szczypiorek, majonez i niewielka ilość chrzanu, aby zjeść kanapkę z dodatkiem klasycznej pasty jajecznej. Na uwagę zasługuje pasta kanapkowa w wersji warzywnej, np. z marchewki oraz imbiru. Komponuje się ona idealnie zwłaszcza z ciemnym pieczywem. Nie zapominajmy także o wyjątkowym smaku świeżych warzyw. Chrupiąca sałata lodowa czy soczyste pomidory to dodatki, dzięki którym niemal każdy posiłek smakuje lepiej. Bogatym źródłem witaminy C jest papryka, dlatego warto zajadać ją na śniadanie, nie tylko, gdy przygotowujemy kanapki. Lekka sałatka na bazie świeżych warzyw to świetna propozycja dla osób, które dbają o figurę lub chciałyby zrzucić kilka kilogramów.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez timolina - pl.freepik.com