Kanapka w zdrowym wydaniu

Pasty kanapkowe – blog poświęcony zdrowiu

Miesiąc: Kwiecień 2020

W jaki sposób urozmaicić śniadanie?

Smaczne i pożywne śniadanie to najlepszy sposób na dobre rozpoczęcie dnia. Warto dbać o to, żeby nasz pierwszy posiłek miał właściwą wartość kaloryczną oraz dużą zawartość witamin, jak również był łatwy w przygotowaniu. Jaki produkty można wykorzystać do przyrządzenia pysznego śniadania? Czy zdrowe składniki mogą rewelacyjnie smakować?

Coś dla miłośników słodkości

Jeśli mamy w domu owoce, to znaczy, że dysponujemy doskonałą bazą do przygotowania szybkiego posiłku na śniadanie. Banany, jabłka i winogrona wystarczy zalać jogurtem naturalnym i dodać do nich niewielką ilość orzechów oraz rodzynek. Doskonałym pomysłem jest dosypanie do takiej mieszanki suszonej żurawiny. Ciekawą propozycję słodkiego śniadania stanowią kawałki banana posmarowane odrobiną masła orzechowego. Z owoców możemy przygotowywać również smakowite koktajle. Aby wzbogacić ich smak i jednocześnie dostarczyć organizmowi solidną porcję witamin, do naszego ulubionego koktajlu najlepiej dodać szpinak, jarmuż lub natkę pietruszki. Uzupełniającym składnikiem takiego owocowego posiłku mogą być cenione za swoje właściwości zdrowotne spirulina lub chlorella, czyli glony i algi morskie. Są one dostępne w sklepach ze zdrową żywnością w formie sproszkowanej.

Tradycyjna kanapka w zdrowym wydaniu

Poszukując pomysłu na śniadanie, nie sposób nie wspomnieć o kanapkach. Wiele osób nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez kanapki do pracy przygotowanej na świeżym pieczywie. Może ona zawierać nie tylko ser lub wędliny. Pyszne pasty kanapkowe to rozwiązanie, które sprawia, że śniadanie smakuje rewelacyjnie. Tylko od nas zależy, czy przygotujemy taką pastę samodzielnie, czy zdecydujemy się na zakup gotowego produktu. Tak naprawdę każdy może przyrządzić pastę kanapkową w domowym zaciszu. Wystarczy jajko ugotowane na twardo, szczypiorek, majonez i niewielka ilość chrzanu, aby zjeść kanapkę z dodatkiem klasycznej pasty jajecznej. Na uwagę zasługuje pasta kanapkowa w wersji warzywnej, np. z marchewki oraz imbiru. Komponuje się ona idealnie zwłaszcza z ciemnym pieczywem. Nie zapominajmy także o wyjątkowym smaku świeżych warzyw. Chrupiąca sałata lodowa czy soczyste pomidory to dodatki, dzięki którym niemal każdy posiłek smakuje lepiej. Bogatym źródłem witaminy C jest papryka, dlatego warto zajadać ją na śniadanie, nie tylko, gdy przygotowujemy kanapki. Lekka sałatka na bazie świeżych warzyw to świetna propozycja dla osób, które dbają o figurę lub chciałyby zrzucić kilka kilogramów.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez timolina - pl.freepik.com

Ciekawe pomysły na oryginalne pasty kanapkowe

Jak przygotować smaczne i jednocześnie atrakcyjne wizualnie śniadanie, po które chętnie będą sięgać nie tylko dorośli, ale i dzieci w różnym wieku? Warto pokusić się o gotowe oraz samodzielnie szykowane pasty na kanapki.

5 pomysłów na smaczne śniadanie

Oryginalne pasty kanapkowe robią w ostatnich latach prawdziwą furorę w polskich domach. Różnorodnych wariacji są tu setki, a kolejne pomysły na takie smaczne śniadanie ogranicza wyłącznie wyobraźnia.

Gotowe pasty na kanapki – to pierwsza propozycja, która może przypaść do gustu dzieciom i dorosłym. W sklepach można bez problemu znaleźć pasty warzywne, jajeczne, mięsne, a nawet rybne i krewetkowe. Posmarowane nimi bułki czy kromki razowego chleba będą wyglądały pysznie i kusiły do spróbowania kolejnego kęsa.

Pasty kanapkowe z twarożkiem i szczypiorkiem (https://www.bee.pl/9160-pasty-kanapkowe) – do drugi pomysł na smaczne śniadanie, które dobrze znają nawet nasze babcie. Takie pasty zaczerpnięto właśnie z tradycyjnej kuchni staropolskiej. Naturalny twarożek, drobno posiekany szczypiorek, wymieszać i gotowe! W tym przypadku do stworzenia pysznej pasty do smarowania potrzeba naprawdę niewiele. Można dla większej gładkości dodać również odrobinę śmietany.

Pasta z jajek i majonezu lub jogurtu naturalnego – w trzecim pomyśle na atrakcyjne wizualnie kanapki znów można wykorzystać składniki, które prawdopodobnie znajdą się w każdej lodówce. Wystarczy drobno posiekać 2-3 ugotowane na twardo jajka, wymieszać je z łyżką majonezu lub jogurtu naturalnego i pasta na kanapki gotowa. Nic prostszego!

Wariacje z ziół i nowalijek – to propozycja dla tych, którzy uwielbiają świeże produkty prosto z ogródka. Do takiej pasty można dodać mnóstwo rzeczy z przydomowego warzywniaka: ostrą rzodkiewkę, odrobinę bazylii, koperek, kilka listków drobniutko posiekanej sałaty a do tego np. serek. Całość po wymieszaniu będzie stanowiła doskonałą w smaku pastę kanapkową. Można ją wykorzystać na śniadanie, ale i do przygotowania dzieciom pysznych kanapek na drugie śniadanie np. do szkoły.

Ryby na pokład – w ostatnim pomyśle warto rozważyć przygotowanie pasty rybnej na kanapki. Wystarczy do tego świeża ryba lub ryba z puszki np. w pomidorach oraz nieco twarogu. Rybę rozbija się widelcem i miesza z serem aż do uzyskania gładkiej masa. To świetna propozycja nie tylko na śniadanie, ale i na zdrową kolację.

Pasty kanapkowe można szykować na tysiące różnych sposobów, wystarczy nieco wyobraźni, kilka prostych składników do połączenia i gotowe!

Jedzenie zdjęcie utworzone przez timolina - pl.freepik.com

Pasty kanapkowe – pyszna przyjemność

Masz ochotę na nowe smaki, a jednocześnie nie masz zbyt wiele czasu na gotowanie? A może właśnie wysłałaś blender do naprawy? Chcesz zachęcić przedszkolaka-niejadka albo nastolatkę zwariowaną na punkcie zdrowego żywienia do zjedzenia śniadania? Wypróbuj gotowe pasty kanapkowe.

Na ostro

Coś z charakterystycznym smakiem, czasem z dodatkiem limonki, innym razem – curry, szpinaku, bazylii, papryki, pomidorów czy buraków? Oczywiście klasyczny hummus – bliskowschodni przysmak z ciecierzycy, czosnku, tahini (czyli pasty sezamowej), cytryny, wody i oliwy – można jeść bez żadnych dodatków. W każdej postaci świetnie smakuje na kanapkach. Warto dodać, że cieciorka to źródło białka, błonnika (to ważna informacja dla córki odchudzającej się z kości na ości), żelaza i witaminy K, a sezam zawiera w sobie m.in. wapń, fosfor, żelazo, cynk, selen – długo by wymieniać. Spróbujesz tych niezwykłych połączeń?

Dla przemytników

Przemycenie warzyw w diecie to nie lada sztuka, dlatego polecamy gotowe pasty warzywne. Z past z fasoli, buraka czy marchewki można skomponować kolorowe danie, a nawet wykorzystać je jako dipy do frytek (zwłaszcza jeśli twój maluch twierdzi, że z warzyw je tylko ziemniaki). Wśród licznych dobrodziejstw fasoli można wymienić zawartość błonnika, białka i witaminy B1, wspomagającej koncentrację. Z kolei buraki wzmacniają układ krwionośny i odpornościowy, a marchewka ze swoim beta-karotenem wpływa nie tylko na opaleniznę, ale i poprawia wzrok. Smaczne i zdrowe!

Wspomnienie lata

Dłubanie ziaren słonecznika kojarzy się z letnim wieczorem i relaksem przy dobrym filmie, ale te pyszne ziarna można jeść także w postaci pasty. Z papryką i czosnkiem, pomidorami suszonymi, ogórkiem, ziołami amarantusa albo przeciwnie, na słodko, z curry i ananasem czy z żurawiną – zawsze będą smakować. Ziarnka słonecznika zawierają m.in. witaminę E, odpowiedzialną za płodność (ale i za spowolnienie procesu starzenia), nienasycone kwasy tłuszczowe i fitosterole, czyli związki chemiczne, obniżające poziom choresterolu. Nic tylko wcinać!

Pasty kanapkowe to dobry pomysł na smaczne i zdrowe urozmaicenie posiłku. Zimą i wczesną wiosną będą dodatkowym źródłem warzyw i minerałów. Przydadzą się nie tylko na śniadanie i kolację, ale także podczas imprezy rodzinnej czy wspólnego kina domowego. Zamknięte w słoiku lub w specjalnym pudełku  w niewielkich ilościach nie zepsują się ani nie znudzą. Zachęcamy do smakowych eksperymentów!

Jedzenie zdjęcie utworzone przez timolina - pl.freepik.com